IMG_20230717_130810

Fogkőeltávolítás

A fogkőeltávolítás azért fontos, mert a fogkő irritálja az ínyt, ezáltal gyulladást okozhat, amennyiben pedig nem kerül eltávolításra, akkor fogágybetegséget, csontpusztulást, a fogak meglazulását, legvégső esetben pedig a fogak elvesztését okozhatjaEzek mellett esztétikailag is rendkívül előnytelen, mivel fogaink elszíneződéséért is felelős, ráadásul a kellemetlen lehelet fő okozója is.
A fogkő kialakulásáért elsősorban a dentális plakk (lepedék) a felelős, ami pedig a nem megfelelő fogmosási technika, vagy a nem megfelelő ideig tartó fogmosás miatt képződik fogaink felszínein. Az el nem távolított lepedékben a nyálunkból származó mészkristályok rakódnak le, így alakul ki a fogkő.

A fogkő nagyon erősen tapad a foghoz, így fogmosással az eltávolítása kivitelezhetetlen.

Az alsó metszőfogak nyelv felőli felszínén szinte mindenki meg tudja figyelni, sárgás-barnás lerakódásként jelenik meg. A modern, ultrahangos eszközzel történő fogkőeltávoltást kiemelten szükséges évente elvégezni, ugyanis a tartósan fennálló ínygyulladás a fogak meglazulásához, majd azok elvesztéséhez vezethet. A beavatkozás a tévhitekkel ellentétben semmilyen mértékben nem károsítja a fogzománcot, ezzel szemben a kellemetlen lehelet, az ínyvérzés, és az esztétikailag kedvezőtlen elszíneződések megszüntetését is megoldja.

Mik a tipikus tünetei a fogkőnek?

– a könnyen vérző íny fogmosás közben, fogselyem használatakor, vagy akár étkezéskor
– az íny piros, duzzadt és érzékeny
– kellemetlen lehelet
– múlni nem akaró rossz szájíz
– az íny lehúzódik a fogakról
– a fog meglazul, mozog
– a fogak helyzete megváltozik

A legfontosabb itt is a megfelelő szájápolás, fogmosás, mely kellő ideig tart, és kellő alapossággal végezzük. Természetesen ide tartozik a fogselyem és a fogköztisztító kefe rendszeres használata is.

Debreceni fogorvosi Rendelőnk csapattagjai, Dr. Németh Simon fogorvos, és Dr. Némethné Tömöri Dóra dentálhigiénikus a fogkő eltávolítását rövid idő alatt, és ami ennél is fontosabb, fájdalommentesen végzik. Lehetőség van emellett a helyes fogmosási technika, valamint a kiegészítő szájápolási eszközök (pl.: fogselyem, fogköztisztító kefe) használatának elsajátítására is, melyben készséggel segítünk Önnek. Rendelőnkben kipróbálhatja az Oral-B legújabb elektromos fogkeféjét is! Keresse fel bátran debreceni fogászatunkat, ahol nyugodt, stresszmentes környezetben oldjuk meg fogászati problémáját.

További ellátásainkat itt találja!